Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
Uitzicht bergen tijdens wintersport

Accommodatie

  1. Vakanties
  2. Wintersport
  3. Reisinfo
  4. Accommodatie

Algemene reisinformatie

Wintersport boeken bij Sunweb

Bekijk hieronder algemene reisinformatie - de belangrijkste informatie over het boeken van jouw wintersport bij Sunweb. Niet gevonden wat je zocht? Bekijk dan onze beleidspagina of neem contact op.

Uw hotel / appartement / chalet

 

Aankomst en vertrek

Bij aankomst in jouw accommodatie, meld je je bij de receptie. Hier hoor je vanaf hoe laat jouw appartement of kamer beschikbaar is. Houd er rekening mee dat dit vaak pas na 16.00 uur is en in Frankrijk is dit meestal pas na 17.00 uur. Op de dag van vertrek is het noodzakelijk dat je jouw appartement of kamer tussen 09.00 uur en 12.00 uur weer verlaat. De juiste tijd vraag je ter plaatse bij de receptie na.

> Naar boven

Afstanden

De afstanden die vermeld staan bij de accommodaties voor de skiliften, het centrum en bezienswaardigheden zijn altijd hemelsbreed gemeten. Dit houdt in dat de afstand te voet of per auto hiervan kan afwijken. Het is soms noodzakelijk om via trappen of hellende wegen het doel te bereiken

> Naar boven

Bagagerie

Vaak is er een bagagerie aanwezig op de bestemming. Deze kan zijn in de accommodatie of in het dorp zelf. Hier kun je tegen betaling jouw bagage afgeven. Dan kun je op de dag van aankomst of vertrek nog skiën.

Maak je gebruik van de bagagerie dan is dit op eigen risico. Sunweb heeft geen enkele invloed op de prijs en de kwaliteit van de bagagerie en eventuele klachten of problemen hiermee kunnen daarom niet door Sunweb in behandeling worden genomen.

> Naar boven

Borg

Voor een aantal accommodaties is het noodzakelijk dat je ter plaatse een borg betaalt. De borg geldt als garantie voor eventuele schade aan het appartement of de kamer en de inhoud hiervan. De borg krijg je weer terug na controle van jouw appartement of de kamer bij het uitchecken. Het is ook mogelijk dat jouw rekeningnummer wordt gevraagd. De borg wordt dan op jouw rekeningnummer teruggestort. Per accommodatie verschilt het of de borg contant in euro’s of per credit card voldaan kan worden. De betaling en restitutie van de borg zijn altijd een zaak tussen jou en de accommodatieverschaffer. Sunweb is hiervoor niet aansprakelijk.

> Naar boven

Eindschoonmaak

Bij veel wintersport accommodaties zijn de kosten voor de eindschoonmaak niet inclusief. Worden er ter plaatse kosten voor berekend dan vind je dit bij de desbetreffende accommodatie onder het kopje ‘praktische informatie’ en dan onder ‘faciliteiten’. Soms kun je kiezen of de eindschoonmaak betalen of zelf jouw appartement of kamer schoonmaken. Maak je jouw appartement of kamer zelf schoon, dan wordt dit altijd gecontroleerd door de eigenaar.

> Naar boven

Essenties

Wij kunnen een essentie aanvragen op medische gronden. Bij essenties kun je bijvoorbeeld denken aan een kamer op de begane grond wanneer je slecht ter been bent. Houd er rekening mee dat er om een medische verklaring gevraagd kan worden. Aan de aanvraag van een essentie zijn geen kosten verbonden. Wanneer je een essentie wilt aanvragen is het belangrijk dat je telefonisch of per mail contact met ons Contact Center opneemt.

> Naar boven

Faciliteiten

Bedden
Houd er rekening mee dat de bedden op de vakantiebestemming soms smaller of korter kunnen zijn dan je thuis gewend bent. Ook het ligcomfort kan anders zijn dan thuis, het bed kan harder of zachter zijn. In de meeste appartementen bevinden zich in de woonkamer slaapbanken. Deze slaapbanken kunnen iets minder comfortabel zijn dan een gewoon bed. Ook bij hotelkamers zijn de extra bedden vaak slaapbanken of bijzetbedden. In kamers of appartementen met extra bedden moet je er rekening mee houden dat de ruimte krap is. Houd er rekening mee dat het aantal opgemaakte bedden bij aankomst gelijk is aan het aantal personen waarvoor je hebt geboekt. Wanneer je bijvoorbeeld met twee personen een 3-persoons kamer boekt, wordt het 3e bed niet opgemaakt. 

Internet
Op de accommodatiepagina onder algemeen vind je terug of een accommodatie Wi-Fi aanbiedt en zo ja of dit tegen kosten is. Wanneer de Wi-Fi tegen betaling is, dan zijn deze kosten mogelijk per apparaat. Houd er rekening mee dat de Wi-Fi mogelijkheden soms beperkt zijn tot de lobby/openbare ruimtes of dat de verbinding ook mogelijk is op de kamers. 

Wanneer een accommodatie Wi-Fi aanbiedt, houd er dan rekening mee dat deze verbinding soms zwakker of langzamer werkt dan dat je in Nederland gewend bent. Zo kan het zijn dat je de verbinding niet kunt gebruiken om filmpjes te streamen of dat je de verbinding kunt gebruiken voor je werk.  

Kitchenette
Alle appartementen beschikken over een kitchenette. De kitchenette is naar plaatselijke maatstaven ingericht met een koelkast, 2 (of meer) kookplaten en een beperkte keukenuitrusting. Je kunt in de kitchenette een simpele maaltijd bereiden. Een koffiezetapparaat en waterkoker zijn niet altijd aanwezig.

Kluisjes
Bij de receptie kun je bijna altijd een kluisje huren voor jouw waardevolle spullen en belangrijke papieren. Dit kan ook 1 algemene kluis zijn. Soms is er een kluisje in jouw appartement of kamer aanwezig. Houd er rekening mee dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het gebruik van een kluisje. Deze kosten betaal je dan ter plaatse.

Koelkast
Alle appartementen beschikken over een kitchenette met een koelkast. Sommige hotelkamers beschikken over een koelkastje of je kunt een koelkastje huren. Houd er rekening mee dat aan het gebruik van een koelkastje kosten verbonden kunnen zijn. De kosten hiervoor betaal je dan ter plaatse.

Linnengoed
Verblijf je in een hotel dan zijn bedlinnen en handdoeken inclusief. Het bedlinnen gebruik je over het algemeen gedurende één week; handdoeken worden meestal twee- tot driemaal per week verschoond. Richtlijn hierbij is dat de dag van aankomst wordt meegerekend. Bij de appartementen is het afhankelijk van de accommodatie of het linnengoed (handdoeken en/of bedlinnen) inclusief is. Je vindt dit duidelijk in de beschrijving terug. Wanneer lakens niet inclusief zijn, kun je deze vaak ter plaatse huren (ca. € 10,- p.p.) of zelf meenemen. Indien bij appartementen is aangegeven dat het linnengoed inclusief is, ontvang je bij aankomst meestal één handdoek per persoon en het bedlinnen. Soms is alleen het bedlinnen inbegrepen. Het is raadzaam om zelf extra handdoeken mee te nemen omdat de handdoeken gedurende de week niet worden gewisseld. Meer informatie vind je onder het kopje ‘faciliteiten’ bij de accommodatie.

Foto's van het interieur van appartementen en hotels
Bij al onze accommodaties vind je foto’s van het interieur van het appartement of de kamer. Deze foto’s zijn een indicatie van wat je kunt verwachten

> Naar boven

Geluidsoverlast

De normen van geluidsoverlast zijn in sommige vakantielanden soepeler dan in Nederland. Ook de tijden waarop men leeft zijn vaak anders dan bij ons. Absolute rust en stilte na middernacht zijn daarom geen stelregel.

De ligging van een accommodatie kan van invloed zijn op de geluidsoverlast. Een centraal gelegen hotel heeft over het algemeen meer last van verkeersdrukte en horecagelegenheden in de buurt.

Geluidsoverlast door bouwwerkzaamheden is helaas niet te voorkomen. Wanneer de werkzaamheden plaatsvinden in de accommodatie proberen wij je op tijd te informeren. Het kan voorkomen dat wij niet van de werkzaamheden op de hoogte zijn.

Het kan helaas gebeuren dat er medevakantiegangers zijn die overlast veroorzaken. Wij hebben hier geen invloed op. Het kan ook voorkomen dat jezelf (bewust of onbewust) voor overlast zorgt. Onze reisleiding of het management van de accommodatie kan je verzoeken jouw gedrag aan te passen. Als de klachten blijven bestaan heeft de reisleiding of het management het recht je uit de accommodatie te (laten) zetten. Alle hieruit voorvloeiende gevolgen zijn voor jouw eigen rekening. Je hebt dan geen recht op restitutie van jouw reissom.

> Naar boven

Interieur van de accommodaties

Aangezien appartementen en studio’s er over het algemeen ongeveer hetzelfde uitzien, geven wij in deze algemene informatie een beschrijving hiervan. Uitgebreidere informatie vind je op de pagina van de desbetreffende accommodatie. De beschrijvingen bij de betreffende accommodaties kunnen in werkelijkheid afwijken en zijn uitsluitend een voorbeeld. Vaak zijn appartementen en studio’s namelijk privé eigendom van particulieren die hun appartement naar eigen wensen hebben ingericht. Een aantal studio’s en appartementen is voorzien van een mezzanine, een slaapruimte op een half afgescheiden verdieping. Een cabine is een aparte slaapruimte zonder raam die meestal kan worden afgesloten door een schuifdeur. Appartementen en studio’s zijn bij een maximale bezetting mogelijk niet ideaal, de ruimte is in het algemeen vrij krap voor het maximale aantal personen. Het aantal vierkante meters in de beschrijving is een richtlijn, de werkelijke oppervlakte kan hiervan afwijken.

> Naar boven

Preferenties

Bij jouw boeking kun je speciale wensen aan ons doorgeven. Sunweb zal er alles aan doen om aan jouw wensen te voldoen. Hiervoor is de medewerking van de accommodatie eigenaar nodig. In de praktijk blijkt dat een accommodatie niet altijd kan voldoen aan een voorkeur, houd daar rekening mee.

> Naar boven

Typen accommodaties & hotels

Hotel
Voor veel Sunweb gasten is een hotel de meest aangename accommodatie om de vakantie in door te brengen. Wij bieden je dan ook op alle bestemmingen de keuze uit een groot aantal hotels van verschillende niveau's en prijsklassen. De kamers die wij aanbieden beschikken over een eigen badkamer; soms zijn er ook kamers met alleen douche of zogenaamde standaardkamers waarbij de douche en het toilet zich op de gang bevinden. Het kan voorkomen dat een accommodatie uit verschillende gebouwen bestaat. In deze gebouwen kunnen verschillende typen kamers voorkomen (gerenoveerd/niet gerenoveerd/oud/nieuw) tenzij anders vermeld kun je in alle kamers geplaatst worden.

Appartement
Een appartement onderscheidt zich van een studio doordat de leefruimte altijd uit minimaal twee aparte delen bestaat. Elk appartement heeft standaard een slaapkamer en een woonkamer die dienst doet als woon/leef- en slaapruimte. Houd er rekening mee dat de woonkamers niet altijd voorzien zijn van een eet- en een zithoek. In sommige gevallen is slechts één van beiden aanwezig. Indien het een 6-persoons appartement betreft, bevindt zich in de hal van het appartement meestal een stapelbed. Een appartement met één slaapkamer en een woonkamer noemt men een 2-kamerappartement, een appartement met twee slaapkamers en een woonkamer noemt men een 3-kamerappartement etc. In elk appartement is een badkamer met douche of bad aanwezig. In veel gevallen is er een apart toilet (anders bevindt het toilet zich in de badkamer). Elk appartement heeft een kitchenette met elektrische kookplaten, een koelkast en in sommige gevallen een vaatwasser. De appartementen zijn in de meeste gevallen voorzien van een balkon of terras.

Studio
Een studio is altijd één leefruimte met slaapgelegenheid voor 2, 3, 4 of meer personen, afhankelijk van de grootte van de studio. In elke studio bevindt zich een badkamer met douche of bad en een toilet. Tevens is elke studio voorzien van een kleine kitchenette. De studio’s hebben meestal een balkon of terras.

Run of the House
Bij de Run of the House is het vooraf niet bekend in welk kamertype je verblijft. Dit houdt in dat je bij aankomst ingedeeld wordt in de op die dag beschikbare kamer. Dit kan bijvoorbeeld een kamer zijn met uitzicht op bergen of bebouwing, maar bijvoorbeeld ook een bungalowkamer.

Familiekamer
Er zijn verschillende soorten familiekamers in de hotels die wij aanbieden. Sommige familiekamers bestaan uit meerdere kamers met een tussendeur. Andere familiekamers bestaan uit één grote kamer of gescheiden slaapkamers. Soms zijn er echte bedden aanwezig voor alle gasten, maar het kan ook voorkomen dat er een slaapbank aanwezig is. De slaapkamer(s) zijn niet altijd gescheiden van de overige kamers met een deur, dit kan ook een opening zijn of een scheidingswand. Lees goed de kameromschrijving door op de accommodatiepagina. 

TIP appartement of kamer
TIP appartementen zijn appartementen of kamers die extra ingekocht zijn tegen een lage speciale prijs. Er is een beperkte voorraad van deze appartementen of kamers beschikbaar.Deze appartementen of kamers zijn precies hetzelfde als de algemene appartementen of kamers. Zij hebben geen afwijkende ligging, inrichting of uitzicht.

Voordeeltarief appartement of kamer
Onze inkopers zijn altijd op zoek naar de scherpste aanbiedingen. Daarom hebben zij op verschillende bestemmingen een beperkt aantal appartementen of kamers ingekocht tegen een speciale lage prijs. Deze voordeeltarief appartementen of kamers kunnen afwijken met betrekking tot faciliteiten, inrichting en grootte. Daarnaast zijn dit vaak de minst gunstig gelegen kamers/appartementen in het complex. Hierdoor zal de accommodatie eventuele opgegeven voorkeuren in de boekingsstappen met betrekking tot de ligging niet in behandeling nemen. De reissom is echter extra voordelig.

Er is een beperkte voorraad van deze appartementen of kamers beschikbaar.

Verzorging

Onder het kopje ‘verzorging’ bij een accommodatie kun je zien welke verzorging inclusief is in de reissom.

Hieronder vind je een overzicht van alle mogelijke verzorgingen:

Logies (LG): alleen overnachting. Er zijn geen maaltijden inbegrepen.

Logies en ontbijt (LO): overnachting en ontbijt. De verzorging begint met het ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek.

Halfpension (HP): overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek. Drankjes en snacks zijn niet inclusief tenzij anders vermeld op de accommodatiepagina van jouw vakantie op onze website. 

Volpension (VP): overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek. Drankjes en snacks zijn niet inclusief tenzij anders vermeld op de accommodatiepagina van jouw vakantie op onze website. 

All inclusive (AI): overnachting, alle maaltijden, lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint bij het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.

De maaltijden worden meestal geserveerd in buffetvorm. Soms worden deze aangeboden via een (keuze)menu. De maaltijden zijn aangepast aan de gewoontes van het vakantieland. Dit houdt in dat deze anders en vaak eenvoudiger zijn dan je thuis gewend bent. Het ontbijt is vaak beperkt tot een broodje, wat jam en een kopje koffie of thee. Het diner is eenvoudig, bevat een beperkte hoeveelheid verse groenten en is niet altijd even afwisselend.

Wanneer je een speciaal dieet gebruikt, geven wij dit door aan de accommodatie. Vooral de eenvoudige hotels houden hier niet altijd rekening mee. Een vegetarisch dieet houdt vaak in dat je ter plaatse geen vlees eet. Vleesvervangers zoals wij die kennen, zijn vaak niet beschikbaar. Sunweb kan voor een verzoek tot een bepaald dieet geen garantie geven of verantwoordelijkheid dragen.

Het is mogelijk dat je voor het kerst- en oudejaarsdiner vooraf of ter plaatse een toeslag betaalt.

Houd er ook rekening mee dat in sommige landen andere regels kunnen gelden met betrekking tot het schenken van alcohol.

> Naar boven