Boek je jouw vakantie bij Sunweb, dan krijg je persoonlijke inloggegevens voor Mijn Sunweb per mail toegezonden. In Mijn Sunweb kun je jouw vakantie bekijken, de vluchttijden nakijken, de betaling overmaken en dergelijke.
Voor de meeste wijzigingen tot 5 dagen voor vertrek kun je terecht in Mijn Sunweb. Denk hierbij aan het aanpassen van de persoonsgegevens, autohuur bijboeken en het bijboeken van een verzorging. Na een wijziging ontvang je binnen 24 uur de gewijzigde factuur per mail.
Lukt het wijzigen niet via Mijn Sunweb dan kun je contact opnemen met ons Contact Center.
Houd er rekening mee dat aan een wijziging kosten verbonden kunnen zijn.
Een wijziging kan alleen door de hoofdboeker gedaan worden.
Je kunt jouw boeking binnen 3 dagen na boeken kosteloos annuleren. Kies je ervoor om jouw boeking te annuleren, dan wordt de aanbetaling binnen 14 dagen teruggestort wanneer je deze al had voldaan. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 3 dagen, dan is jouw boeking definitief. Stel, jouw boeking is op maandag gemaakt, dan kun je deze dus annuleren tot en met de eerst volgende donderdag, middernacht. Deze mogelijkheid geldt niet voor de volgende situaties:
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, worden naast de verschuldigde reserveringskosten, de SGR-bijdrage, de kosten van niet-flexibele vluchten (i.v.t.) en de kosten van de eventueel afgesloten reis- en annuleringsverzekering en poliskosten, de volgende annuleringskosten in rekening gebracht:
• bij annulering tot en met de 43ste kalenderdag (inclusief) vóór vertrek: 30% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot en met de 21ste kalenderdag (inclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 20ste kalenderdag (inclusief) tot en met de 7de dag (inclusief) vóór de vertrekdag: 80% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 6de kalenderdag (inclusief) tot en met de vertrekdag: 100% van de reissom
Let op: wanneer je een vakantie hebt geboekt naar een van de Roompot Vakantieparken dan zijn de volgende afwijkende annuleringskosten van toepassing:
A. Bij annulering tot de 92ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 15% van de reissom.
B. Bij annulering vanaf de 92ste dag (inclusief) tot de 62ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
C. Bij annulering vanaf de 62ste dag (inclusief) tot de 31ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
D. Bij annulering vanaf de 31ste dag (inclusief) tot de 1e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 90% van de reissom.
E. Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
LET OP: wanneer jij een cruisevakantie hebt geboekt gelden er afwijkende annuleringsvoorwaarden. Deze vind je in onze FAQ.
Indien een reis is samengesteld uit meerdere onderdelen, waarop verschillende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. Indien sprake van afwijkende annuleringsvoorwaarden word je hierop gewezen tijdens de boekingsstappen en op de factuur nadat de boeking is voldaan.
De reis kan geannuleerd worden via Mijn Sunweb. Bij annuleringen hanteert Sunweb de algemene Sunweb voorwaarden. Annuleringen dienen binnen 3 dagen na de gebeurtenis waardoor de reis (geheel of gedeeltelijk) wordt geannuleerd te worden gemeld. Houd er rekening mee dat een annulering van een vakantie die valt buiten de voorwaarden van gratis annuleren nooit kosteloos verloopt. Alleen indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten én bij een geldige reden, heb je recht op (gedeeltelijke)teruggave van de reissom. De hoofdboeker is de enige die een annulering door kan voeren. Een medereiziger is niet hoofdelijk aansprakelijk en kan daarom geen annulering doorgeven. Voor specifieke annuleringsvoorwaarden verwijzen wij je tevens naar de algemene Sunweb voorwaarden.
Een boeking annuleren is niet altijd de enige mogelijkheid. Het is meestal ook mogelijk om jouw vakantie over te dragen aan iemand anders. Tot de dag voor vertrek is het mogelijk deze wijziging te doen. Neem hiervoor contact op met ons Contact Center.
LET OP: Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Dan is het niet mogelijk om de vakantie aan iemand anders over te dragen.
Annuleer je jouw vakantie, dan berekenen wij hiervoor de annuleringskosten volgens de algemene Sunweb voorwaarden. Een annulering is dan ook niet kosteloos. De hoofdboeker is de enige die een annulering kan doorgeven. Je kunt jouw boeking annuleren via Mijn Sunweb. Je krijgt dan direct de annuleringskosten te zien.
Staan er nog annuleringskosten open, dan kun je deze gelijk voldoen via iDEAL of Creditcard. Voldoe je de kosten niet direct, dan is het verplicht om de annuleringskosten binnen 14 dagen alsnog over te maken. De gemakkelijkste manier om dit bedrag te voldoen is via Mijn Sunweb. Heb je teveel betaald, dan storten wij het te veel betaalde bedrag binnen 14 dagen naar je terug. Indien je jouw reis (gedeeltelijk) met de voucher hebt betaald, zal Sunweb Group dit bedrag opnieuw toewijzen via een voucher.
Na de annulering ontvang je binnen 24 uur de annuleringsfactuur per mail.
LET OP: Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Dan gelden er afwijkende annuleringskosten.
Het komt voor dat niet de gehele boeking geannuleerd wordt, maar 1 of meerdere personen. De overige personen gaan dan wel op vakantie. Je kunt dan een deelannulering doorvoeren via Mijn Sunweb. Kies onder annuleren voor 'Annuleer een of meerdere reizigers (gedeeltelijke annulering)'. Jouw deelannulering wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Alleen de hoofdboeker kan de annulering doorgeven. De geannuleerde persoon betaalt de annuleringskosten conform de Sunweb voorwaarden.
Vaak wordt bij een deelannulering de reissom voor de overgebleven reizigers hoger. Dit is omdat je met minder personen in de kamer verblijft. Dit worden meerkosten genoemd. Door meerkosten kan het voorkomen dat de totale reissom hoger wordt. Volgens de ANVR-Voorwaarden mag dit niet. Wordt jouw totale reissom hoger, dan verwerken wij een korting in jouw boeking zodat de totale reissom het zelfde blijft.
De meerkosten kunnen door de reizende deelnemers bij hun verzekeringsmaatschappij worden gedeclareerd. Houd er rekening mee dat elke verzekeringsmaatschappij hier eigen regels in heeft.
Worden er personen geannuleerd en de gehele reissom is al voldaan, dan wordt het te veel betaalde bedrag naar de hoofdboeker overgemaakt. De hoofdboeker kan het geld dan overmaken naar de geannuleerde personen. Indien je jouw reis (gedeeltelijk) met de voucher hebt betaald, zal Sunweb Group dit bedrag opnieuw toewijzen via een voucher. Sunweb is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de verrekening van de kosten tussen de deelnemers.
LET OP: Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Dan gelden er afwijkende annuleringskosten.
Het is belangrijk dat je goed verzekerd op vakantie gaat. Wij raden dan ook altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan bekijkt de verzekeraar of de reden van annulering onder de voorwaarden valt. Is dit het geval, dan krijg je de annuleringskosten terug van de verzekeringsmaatschappij.
Heb je bij jouw boeking via Sunweb een annuleringsverzekering afgesloten? Dan ben je verzekerd via AXA. Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heb je geen annuleringsverzekering bij Sunweb afgesloten, kijk dan bij jouw eigen verzekeraar wat de voorwaarden zijn.
Polisnummer
Het polisnummer van jouw verzekering is jouw boekingsnummer. Het boekingsnummer staat aangegeven op jouw factuur.